În contextul economic dificil cauzat de răspândirea infecției cu virusul COVID-19, Administrația Fondului pentru Mediu a publicat pe site-ul propriu o serie de măsuri pentru sprijinirea mediului de afaceri:
– amânarea termenului de depunere a declarațiilor privind obligațiile la Fondul pentru mediu aferente lunii februarie 2020, de la data de 25 martie 2020 până la data de 25 aprilie 2020;
– suspendarea sau, după caz, neînceperea executării silite a creanțelor bugetare. În acest sens, nu se mai emit somații, popriri asupra disponibilitățior bănești și a veniturilor urmăribile și nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Excepție fac sumele provenite din hotărârile judecătorești pronunțate în materie penală;
– suspendarea acțiunilor de control fiscal (a inspecțiilor fiscale) cu excepția verificărilor ce pot fi efectuate de la distanță, precum și a cazurilor de evaziune fiscală, acolo unde sunt indicii în acest sens.
Măsurile sunt valabile pe perioada în care este declarată stare de urgență, cu posibilitatea de prelungire, în funcție de evoluția situației.
Sursa: afm.ro
Georgiana Voinea
De 8 ani Expert în Servicii de Mediu și Managementul Deșeurilor, cu peste 200 de clienți mulțumiți, pentru care am avut 100% rată de succes în evitarea amenzilor și în obținerea de autorizații, avize și acorduri de mediu în timp record.
Te pot ajuta și pe tine cu îndeplinirea tuturor obligațiilor legale: identificarea obligațiilor către Fondul de mediu pentru ambalajele/ uleiurile/ anvelopele/ echipamentele electrice și electronice/ bateriile/ substanțele periculoase pentru mediu puse pe piață națională, emisii din surse staționare, etc., consultanță privind îndeplinirea obligațiilor identificate către Fondul de mediu, întocmirea declarațiilor lunare privind obligațiile către Administrația Fondului de Mediu, raportări semestriale și/sau anuale, așa că te invit să vezi lista mea completă de servicii aici sau să mă contactezi prin click aici!
Dacă ești consultant, responsabil de mediu sau persoană desemnată să se ocupe cu gestionarea deșeurilor, te invit în grupul de Facebook, în care vei primi suport constant și vei afla răspunsuri la întrebările tale legate de activitățile și demersurile pe care trebuie să le întreprinzi în legatură cu identificarea corectă a obligațiilor de mediu, cu gestiunile și evidentele lunare, cu raportările către autoritățile de mediu, indiferent de domeniul de activitate al companiei pe care o reprezinți. Accesează grupul de Facebook ”Responsabili de mediu și gestiunea deșeurilor by Georgiana Voinea” prin click aici.
9 Comments
Buna ziua.
Va rog o intrebare,am schimbat adresa sediului social al firmei cat si domeniul principal de activitate,intrebarea mea este daca trebuie sa solicit si la ANPM modificarea la autorizatia de mediu si ce documente ar trebui pentru a face acestea.
Multumesc anticipat.
Buna ziua,
Va multumesc pentru mesaj, insa nu mi-ati dat suficiente informatii pentru a putea formula un raspuns.
Autorizatia de mediu detinuta este emisa pentru fostul sediu social? Domeniul de activitate care a devenit principal era inainte trecut ca domeniu de activitate secundar (fiind specificat in autorizatia de mediu)?
Ma puteti contacta telefonic, pentru a clarifica mai multe aspecte.
Multumesc!
Numai bine,
Georgiana
Buna ziua. O firma care colecteaza si valorifica deseuri feroase de la populatie si de la agentii economici si face raportari lunare si anuale catre autoritaea locala a fondului de mediu si catre AFM pe suport de hartie, este obligata sa se inregistraze in SIM ?
Multumesc, Cu stima,
Bobocea Marioara
Bună ziua,
Operatorii economici care au obligații de raportare către agențiile pentru protecția mediului trebuie să transmită raportările atât pe suport hârtie, cât și în aplicația electronică – Sistemul Integat de Mediu (SIM).
Pentru a putea face raportările în SIM este necesar ca mai întâi să vă înregistrați prin crearea unui cont pe domeniile de raportare aferente.
În cazul unei firme care colectează și valorifică deșeuri este necesar să solicitați acces pe domeniul Deșeuri- Statistica deșeurilor – Chestionarul Proddes (pentru propriile deșeuri produse) și Chestionarul Colectare/ Tratare (pentru deșeurile colectate/ valorificate).
Înregistrarea în SIM se face accesând următorul link: https://raportare.anpm.ro/irj/portal/public.
Numai bine,
Georgiana
Bună ziua! Am de realizat o declarație AFM pentru școală și nu mă descurc. am descărcat aplicația, dar îmi spune după ce completez cu datele respective că „data unui contract nu poate depăși luna declarației”. Nu știu unde greșesc, ce nu bifez, sau ce nu fac bine. Mulțumesc! Poate este cineva care mă lămurește sau ajută!!!
Buna ziua,
Este posibil sa fi completat datele in tabelul gresit.
Pentru ce contributie doriti sa intocmiti aceasta declaratie?
Lasati-mi un numar de teelfon sa va sun. Multumesc!
Buna ziua.Pe data de 31 August am incercat sa depun declaratia de mediu pentru luna iulie dar dupa ce o incarc pe site imi apar mesajul ca am folosit un certificat care nu este valid desi este valabil pana in Noiembrie.Metionez ca am depus tot anul fara probleme.Am cerut fisa dar imi scrie declaratie inexistenta,deci nu a fost aprobata.Nu stiu daca gresec undeva.
Buna ziua.
O firma care nu mai are activitate de aprox 10 ani, dar nu are activitatea suspendata la Registrul Comertului, mai trebuie sa depuna declaratia cu zero la AFM.? Mentionez ca in tot acest timop s-au depus declaratii cu zero.
Multumesc!
Buna ziua,
Da, se depun declaratiile pe zero pana cand veti suspenda sau inchide activitatea.
Numai bine,
Georgiana