Încă din luna iulie 2018, titularii de activitate care dețin autorizație de mediu au fost și sunt bulversați de modificările legislative ale Ordonanței de urgență nr. 195/2005 privind protecția mediului.
Totul a început cu apariția controversatei Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul protecţiei mediului şi al regimului străinilor, prin care autorizațiile/autorizațiile integrate nu se mai emiteau pentru o perioadă limitată în timp, ci își păstrau valabilitatea pe toată perioadă în care titularii obțineau viză anuală.
Prin Ordinul nr. 324/2019 pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul nr. 1.171/2018 privind aprobarea Procedurii pentru aplicarea vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu, publicat în Monitorul Oficial în data de 12 aprilie 2019, se aduceau, în cele din urmă, clarificări cu privire la obligația solicitării vizei anuale. Astfel, titularii de activitate care dețineau autorizație/ autorizație integrată de mediu cu dată de emitere până la 31 august, trebuiau să solicite viza anuală începând cu anul 2020, în timp ce titularii de activitate care dețineau autorizație/ autorizație integrată de mediu cu dată de emitere după data de 1 septembrie, trebuiau să solicite viza anuală începând cu anul 2019.
Acesta a fost parcursul vizei anuale, până la data de 03.06.2019, când Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul protecţiei mediului şi al regimului străinilor a fost declarată neconstituţională prin Decizia Curții Constituționale nr. 214/ 09.04.2019.
Iată că, după acest ping- pong legislativ, începând cu 18 noiembrie 2019, prin Legea nr. 219/2019 pentru modificarea și completarea art. 16 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului (publicată în Monitorul Oficial din 15 noiembrie 2019) se reintroduce obligația de obținere a vizei anuale. Procedura de aplicare a vizei anuale urmează să se stabilească prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului.
Dacă în forma anterioară, nu se solicita un tarif pentru obținerea vizei anuale, în forma actuală se prevede că aplicarea vizei anuale se tarifează, iar cuantumul acestui tarif se stabilește prin ordin al autorității publice centrale pentru protecția mediului.
În cuprinsul Legii nr.219/2019 se menționează că obținerea vizei anuale este obligatorie pentru toate autorizațiile de mediu (autorizațiile integrate de mediu -după caz) emise la data intrării în vigoare a legii, cât și pentru cele care vor fi emise ulterior.
Titularii de autorizații de mediu pot solicita modificarea valabilității actelor de reglementare deținute, în sensul menținerii valabilității acestora pe toata perioada în care se obține viza anuală.
De remarcat faptul că, în cazul în care nu se solicită modificarea valabilității autorizației de mediu deținute, titularul este obligat să solicite emiterea unei noi autorizații cu cel puțin 6 luni înainte de expirare (chiar dacă pe parcursul termenului de valabilitate a obținut viza anuală).
Revin de îndată ce am noutăți sau clarificări despre acest subiect.
Georgiana Voinea
De 7 ani Expert în Servicii de Mediu și Managementul Deșeurilor, cu peste 200 de clienți mulțumiți, pentru care am avut 100% rată de succes în evitarea amenzilor și în obținerea de autorizații, avize și acorduri de mediu în timp record.
Te pot ajuta și pe tine cu obținerea actelor de reglementare și cu îndeplinirea tuturor obligațiilor: întocmire gestiune deșeuri periculoase/ nepericuloase, întocmire gestiune ambalaje puse pe piața națională, întocmire gestiune substanțe periculoase, monitorizări ale factorilor de mediu, raportări semestriale și/sau anuale, așa că te invit să vezi lista mea completă de servicii aici sau să mă contactezi prin click aici!
Sursa photo: https://stock.adobe.com/
Ti-a placut articolul? Aboneaza-te la newsletter
Please follow and like us: