fbpx

Ce se întâmplă după depunerea dosarului de solicitare a autorizației de mediu?

Georgiana Voinea > Articolele mele > Ce se întâmplă după depunerea dosarului de solicitare a autorizației de mediu?

Dacă deja ai dosarul de solicitare a autorizației de mediu depus la autoritatea competentă, acest articol este pentru tine și îți voi detalia mai jos traseele posibile pentru emiterea autorizației de mediu. Dacă încă nu l-ai depus, atunci ar trebui să te informezi: Care sunt actele necesare pentru a obține autorizația de mediu și Care sunt pașii obținerii autorizației de mediu. Bineînțeles, mai întâi ar trebui să știi dacă Autorizația de mediu este obligatorie pentru firma ta, precum și Ce amenzi dă Garda de mediu pentru lipsa autorizației de mediu.

Așadar, după depunerea dosarului, mai întâi va trebui să te interesezi la ce consilier de la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) a fost repartizat. Apoi, vei stabili, împreună cu el, vizita pe amplasament pentru verificarea dotărilor, vecinătăților, a condițiilor de desfășurare a activității, etc. (acestea trebuie să corespundă cu informațiile declarate în documentația depusă).

Din acest moment, procedura de obținere a autorizației de mediu are un parcurs diferit, în funcție de activitățile care urmează a fi autorizate și anume:                                                                      

a. Activități noi;

b. Activități existente.                                                                                                               

a.   În cazul activităților noi, pentru care a fost emis acordul de mediu:                                                    

      A.P.M. publică decizia de emitere a autorizației prin afișare la sediul propriu și pe pagina web;

      Documentele care au stat la baza emiterii se pot consulta după programul afișat;

      Decizia poate fi contestată în termen de 15 zile lucrătoare de la data publicării;

     Dacă nu sunt contestații, autorizația se emite în maxim 90 zile lucrătoare de la data depunerii documentației complete.

b.   În cazul activităților existente:

      În termen de 20 de zile lucrătoare de la data depunerii solicitării, autoritatea de protecția mediului întocmește îndrumarul cu problemele rezultate din analiza inițială a documentației, lista autorizațiilor/avizelor necesare emise de alte autorități, precum și necesitatea efectuării bilanțului de mediu;                                                    

      Dacă se solicită bilanț de mediu, trebuie să apelezi la persoane fizice sau juridice care sunt atestate pentru întocmirea studiilor de protecția mediului (pentru aceste tipuri de studii de protecția mediului, persoana elaboratoare trebuie să fie înscrisă în Registrul Elaboratorilor de Studii pentru Protecția Mediului, în care sunt și eu prezentă la poziția 562 😀 : Registrul Național al elaboratorilor de studii pentru protecția mediului [actualizat 2 Mai 2019]);

      După întocmirea bilanțului de mediu și a raportului cu concluziile bilanțului și cu recomandările pentru elementele programului pentru conformare, trebuie să le prezinți la APM;

      Se organizează dezbaterea publică și se supune acesteia raportul la bilanțul de mediu (B.M.);

      După dezbaterea publică, va trebui susținută documentația în fața Comisiei de analiză tehnică (C.A.T.); 

      Comisia analizează raportul la B.M. și concluziile dezbaterii publice și stabilește dacă emite autorizația cu/ fără program de conformare.                                 

b.1. Emiterea autorizației de mediu fără program de conformare:

      APM întocmește decizia de emitere a autorizației;

      APM face publică decizia de emitere a autorizației prin afișare la sediu și pe pagina web;

      Documentele pot fi consultate pe baza programului afișat.

      Dacă în termen de 30 zile lucrătoare de la afișarea deciziei de emitere nu se înregistrează contestații, autoritatea competentă emite autorizația de mediu

b.2. Emiterea autorizației de mediu cu program de conformare:

      În termen de 10 zile de la luarea deciziei de emitere a autorizației de mediu, va trebui să prezinți la APM proiectul programului de conformare;

      În urma analizei proiectul programului pentru conformare, APM îl acceptă sau dispune completarea ori refacerea acestuia, cu eventuale propuneri ale autorităților consultate.

      După acceptarea programului de conformare, trebuie să depui programul de conformare (forma finală), fișa de prezentare și declarația completată cu instrucțiuni de întreținere și exploatare a instalațiilor de depoluare;

    APM face publică decizia de emitere a autorizației prin afișare la sediu și pe pagina web;

    Documentele pot fi consultate pe baza programului afișat;

  Dacă în termen de 30 zile lucrătoare de la afișarea deciziei de emitere nu se înregistrează contestații, autoritatea competentă emite autorizația de mediu;

Sper că aceste informații îți clarifică nelămuririle în legătura cu finalul procedurii de obținere a autorizației de mediu. Tot ceea ce am relatat aici este rezultatul experienței mele de lucru cu sute de beneficiari mulțumiți, cărora le-am obținut autorizațiile de mediu cu o rată de succes de 100%.

Georgiana Voinea

De 7 ani Expert în Servicii de Mediu și Managementul Deșeurilor, cu peste 200 de clienți mulțumiți, pentru care am avut 100% rată de succes în evitarea amenzilor și în obținerea de autorizații, avize și acorduri de mediu în timp record.

Te pot ajuta și pe tine cu îndeplinirea tuturor obligațiilor care vor fi prevăzute în autorizație: întocmire gestiune deșeuri periculoase/ nepericuloase, întocmire gestiune ambalaje puse pe piața națională, întocmire gestiune substanțe periculoase, monitorizări ale factorilor de mediu, raportări semestriale și/sau anuale, așa că te invit să vezi lista mea completă de servicii aici sau să mă contactezi prin click aici!

Sursa photo: stock.adobe.com

3 Comments

  1. Avatar
    ANDREI

    Bună ziua, felicitări pentru informatii, dar,am o dilemă pentru care care am primit sfaturi contradictorii de la cateva persoane in domeniu care nu sunt specialiști și as dori o parere de la un specialist. Am o activitate care necesită autorizatie de mediu, după 5 ani am depus actele pentru reînnoire, mi s-a emis decizia de emitere a unei noi autorizatie de mediu, dar de la data de expirare a vechi autorizatie până la terminarea termenului de contestații la decizie există o pauză de 14 zile.Ce se întâmplă în acest termen, pot lucra?Multumesc.

    Reply
    1. Georgiana
      Georgiana

      Bună ziua, Andrei!
      Mulțumesc pentru feedback!
      Dacă ar fi să interpretăm ad litteram textul de lege și anume ”funcționarea fără autorizație de mediu este interzisă pentru activitățile care fac obiectul procedurii de autorizare din punct de vedere al protecției mediului”, rezultă că nu este permisă funcționarea în baza Deciziei de emitere. Personal, nu am întâlnit cazuri de aplicare a unor sancțiuni la societăți aflate în aceeași situație. Sper să îți fie de folos răspunsul.

      Reply
      1. Avatar
        ANDREI

        Multumesc.

        Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole populare

WhatsApp chat